Saturday, June 21, 2008

The One on "Who Can I Love"

我大概花最少時間寫作禮拜六的內容。我想介紹的第一首歌是蘇東丸的最愛K歌 -許志安 的《我還能愛誰》

為何是蘇東丸的最愛?大多數是因為他可以輕易地唱出歌里的每一个音調,而不必冒著走聲之險。更因為曲子可讓你以歌聲情緒化,而不用耍一些誇張的動作。最後,歌詞描述的是一個人被甩了,不知所措,無法再愛另一个人。聽本人言:只有懂得放開,心才有空間來容納下一個。

我還能愛誰 - 許志安



睡梦中的人  不了解我的累
我也不原谅你的美
它让我体会  这个世界真的有
十全十美  却无所谓后悔

会妥协的人  不明白我自卑
就像我不容许我气馁
我真的以为  要感动最完美的玫瑰
如果要奉献我眼泪
除了你谁都不能给

[Chorus]
见过你的美  我还能爱谁
我一路的追  意冷却不心灰
我的世界  走不出你背影的范围
没有你  会面目全非

会妥协的人  不明白我自卑
就像我不容许我气馁
我真的以为
要感动最完美的玫瑰
如果要奉献我眼泪
除了你谁都不能给

[Chorus]
见过你的美  我还能爱谁
我一路的追  意冷却不心灰
我的世界  走不出你背影的范围
没有你  会面目全非 
我还能爱谁

[Bridge]
放弃其它玫瑰
这是一种愚蠢的智慧
困在只有你的堡垒
享受讨好你的滋味

[Chorus]
见过你的美  我还能爱谁
我一路的追  意冷却不心灰
我的世界  走不出你背影的范围
没有你  会面目全非
没有你  我还能爱谁

For English readers, this's the rough translation, please don't expect Sotongball to translate the whole song!

I probably spend the least time to prepare for Singing Saturdays. The first song that I would introduce to you guys is of course Sotongball's all-time KTV favourite: Andy Hui's Who Can I Love.

Why is it STB's favorite song? Well mainly it's because STB can hit every single note in the song comfortably, without straining his throat like how a chicken is strangled. And with this song you can be very drama with your voice and yet to just sit poise on the chair. Also the song talks about one in his post-breakup state, lost and hopeless in finding ways to move on. Well, all I can say is, once you learn to let go, you will make room for the next one.

No comments: