Saturday, July 26, 2008

The One on "Love, so Simple"

當我走在寂寞的人生低潮時,您卻如久旱逢甘霖般出現在我眼前。您所帶來的愛是如此純真、簡單,讓我想起初戀的感覺,毫無浧意。

一個星期過了,我只能感謝您對我的真誠,以及願意和我分享生活的誠懇。雖然那三个字還沒出口,我們的舉動已是非常明顯的表達。可能這就是我夢寐以求,非常簡單的愛。

只想對您說:希望我們永遠不會放棄,這愛彼此的權利。

愛,很簡單 - 陶喆 



Verse
忘了是怎么开始  也许就是对你
有一种感觉
忽然间发现自己  已深深爱上你
真的很简单
爱得地暗天黑都已无所谓
是是非非无法决择
没有后悔为爱日夜去跟随
那个疯狂的人是我
喔......

Chorus
i love you
无法不爱着你
说你也爱我
i love you
永远不愿意baby
失去你

Verse 2
不可能更快乐  只要能在一起
做什么都可以
虽然世界变个不停  用最真诚的心
让爱变得简单
爱得地暗天黑都已无所谓
是是非非无法决择
没有后悔为爱日夜去跟随
那个疯狂的人是我
喔......

Chorus
i love you
我一直在这里
一直在爱你
i love you
永远都不放弃
这爱你的权利

Bridge
如果你还有一些困惑
请贴着我的心倾听
听我说着爱你
yes i do

Chorus
i love you
我一直在这里
一直在爱你
i love you
永远都不放弃
这爱你的权利


[English Translation]

You appeared when I least expected anyone to share my life with, almost like the light at the end of the tunnel. And the love you brought was so simple and pure that it reminds me of the feeling of first love, without any excessive hint of lust.

Throughout the first week, I thank you for your sincerity, and your willingness to share your life with me. Although the cliched three words have not been muttered, but your actions and mine speak much louder than that. Maybe this is what I've been searching for all these while, love that's very simple.

To You, to us. Hope we will never, ever give up the rights to love each other.

No comments: